mandag 6. juli 2009

Vill ni åka mera?

Av Selma Lønning Aarø.

Denne boka har jeg lenge hatt lyst til å lese, men jeg kan ikke si jeg er veldig imponert. Mot slutten tar den seg riktignok litt opp, men jeg er ingen stor tilhenger av bøker der man ikke forstår noe av sammenhengen før det har gått lang tid.

Likevel kan jeg ikke si jeg hatet den, men den ligger nok et sted midt på skalaen (kanskje skulle den mer eller mindre useriøse bokbloggen bli enda mer useriøs og begynne med terningkast? Da ville den vært en treer regner jeg med....)

Boka følger mange historier, som på ulike måter flettes inn i hverandre. Noen av disse historiene er rett og slett mer vellykkede enn andre, spesielt likte jeg historien om jødegutten i kjelleren under krigen.

Konklusjonen er lesbar, men samtidig litt irriterende.

Ingen kommentarer: