fredag 4. juli 2008

FrP-koden

Forrige helg leste jeg Frp-koden av Magnus Marsdal. Den har jeg lenge hatt lyst til å lese, men det er jo så mye på lista over ting jeg har lyst til å lese... 

inntrykket i starten var en veldig velskrevet bok, som (jeg vet ikke om jeg tør å si dette høyt) nesten overbeviste meg om å stemme FrP ved neste valg, fordi den begrunnet FrPs framgang på en så god måte. Etterhvert i boka gikk HELDIGVIS dette over etterhvert som jeg leste meg gjennom Marsdals analyse av partiets framgang, og min evige frustrasjon over venstresidas tilbakegang ble (om mulig) sterkere enn noensinne. 

Alt i alt likte jeg (ikke overaskende, ettersom Marsdal er en jevnt over fornuftig fyr) FrP-koden godt. 
(Samtidig må det jo sies at det er vanskelig å like en bok som tar så på kornet "sånne som meg") 

(neste bokblogginnlegg skal handle om noe mer skjønnlitterært, jeg lover!) 

Ingen kommentarer: