fredag 5. februar 2010

Meg eier ingen

Av Åsa Linderborg.

Oppvekstroman om egen oppvekst. En oppvekst med en alenefar som ikke dusjer, som drikker opp lønna si, og som elsker dattera si mer enn noe i hele verden.

Boka starter og slutter på samme sted - med farens død. Historien om oppveksten til Åsa flettes klart og tydelig, og på en veldig naturlig måte, inn i historien om et sosialdemokrati i endring - en svensk samfunnsanalyse som like gjerne kunne gjelde for Norge.

Denne var så gjennomgående fin at jeg ikke har funnet ett eksempel som passer til å sitere i bloggen - det ville rett og slett ikke gjøre mesterverket rettferdighet.


1 kommentar:

Kasiopeiia sa...

Jeg liker boken og hva den vil fortelle. Når jeg leser om den blir jeg overbevist.
Dessverre var den ikke like god da jeg faktisk leste den...